Schudni hravo pôvodne vznikol ako jednoduchý recenzný web na doplnky výživy. Napríklad prípravky na chudnutie. To je pre niektorých z vás pravdepodobne hrozná predstava, že? Ale všetko sa dialo s čistým úmyslom sprostredkovať ľuďom informácie o tom, ako schudnúť natrvalo a bez jojo efektu. Veď kto by sa nechcel dozvedieť, ako zhodiť kilá bez veľkej námahy?

Keď sa už problematike venujete dlhšie, prídete na to, že chudnutie je predsa len trošku zložitejší proces, ako by sa na prvý pohľad zdalo. Na rad prídu otázky: „Čo pri chudnutí naozaj pomáha? Budú to tabletky na chudnutie, či pomôže len diéta, drina vo fitku a odriekanie? Musí to byť výlučne šport? Alebo k pozitívnej zmene postačí viesť aktívny život a popri tom aspoň trošku dbať na zdravé stravovanie? Akú úlohu v tom všetkom zohrávajú superpotraviny a výživové doplnky?“. Otázok je zrazu akosi priveľa a vy začnete pátrať na internete aj mimo neho, zbierať informácie a spracovávať ich.

Ako čas plynie, informácie pribúdajú a vy pomaly nadobúdate presvedčenie, že by sa patrilo o ne podeliť. A tak sa bezvýznamný recenzný web postupne mení na oveľa rozsiahlejší online projekt. Jeho súčasťou je aj Magazín o chudnutí, aktívnom a zdravom živote. Ak sú vám tieto témy blízke, Schudni hravo je tu práve pre vás.

Mimochodom, ak vás zaujíma, prečo pani z titulky Schudni hravo špúli pery, v článku sa dozviete aj to.

Schudnúť hravo alebo hravo schudnúť? To je otázka!

Väčšina z nás si chudnutie najčastejšie predstavuje ako obmedzovanie sa v strave, pravidelné behanie a cvičenie vo fitness.

Ak vás to baví, schudnete hravo. Niekto si naopak myslí, že hravo schudnúť mu pomôžu tabletky na chudnutie, zatiaľ čo ona /on bude sedieť na gauči a pojedať čipsy. V každom prípade, slovné spojenie schudni hravo môžeme chápať v dvoch významoch:

  • schudnúť ľahko, bez veľkej námahy
  • schudnúť hravou, zábavnou formou

Schudni hravo má ambíciu zbaviť sa zaužívaných stereotypov a hľadať riešenia, ktoré by spájali oba tieto významy.

Len schudnúť nestačí, hmotnosť si treba aj udržať

Milovníci skratiek možno budú namietať, že na chudnutie predsa existuje jednoduché riešenie. Nežer, príjem a výdaj a podobné klasiky…, však to poznáte. Ale ruku na srdce, keby to fungovalo na 100%, nebolo by predsa toľko obéznych ľudí na svete, nemyslíte? Na chudnutie a udržanie si optimálnej hmotnosti vplýva mnoho ďalších faktorov. Teda ak pripustíte, že nie sme všetci „bioroboti“ ba naopak, každý z nás je celkom iný. Dokonca jedinečný. Po fyzickej aj psychickej stránke.

Ako zhodiť vám poradia mnohí ale na to ako vydržať vám už žiadny odborník neodpovie

Nech už je to akokoľvek, mnohí zaiste súhlasíte, že schudnúť sa dá „relatívne“ ľahko. Najmä za pomoci odborníkov. Tých je u nás dostatok a niektorí sú na ozaj špičkovej úrovni. No udržať si svoju vytúženú hmotnosť, to je už oveľa ťažšie. Žiada si to veľmi pevnú vôľu a disciplínu. Koľkí z nás dokážu žiť po zvyšok života v odriekaní?

Ako sa Schudni hravo líši od množstva webov s podobným zameraním?

Dostali sme od vás zaujímavú otázku:

„Zaujíma ma, čím sa chcete odlíšiť od toho množstva webov, ktoré sa podobnému, ked nie rovnakému zameraniu venujú. Prečo by práve na vás mali ľudia klikať? Myslím si, že určiť si to je základ… držím palce.“

Dobrá otázka. Zaiste, na trhu je nesmierne množstvo konkurenčných webov. Témy chudnutie, zdravie, fitness a zdravá výživa, patria medzi najviac zastúpené. Napriek tomu majú stále jeden z najlepších potenciálov.

Nech sa už bavíme o akejkoľvek oblasti ľudskej činnost, určite sa dohodneme na tom, že najlepší môže byť len jeden.

Ale čo ak by na svete neexistovali ďalší ľudia s túžbou stať sa najlepšími? Nikdy by nevznikol nový hudobný hit, nikto by už nenapísal dobrú knihu, netvoril módu, ani nové weby o chudnutí. Veď predsa, všetko už bolo vymyslené.

Našťastie, ľudia majú rôzny vkus aj nároky, a tak tým najlepším môže byť pre každého z nás niekto iný. 

V ponuke sú korporátne magazíny aj stovky malých webov o chudnutí a výžive

Tá ponuka je naozaj bohatá. Korporátne magazíny z veľkých vydavateľských domov, aj množstvo malých webov venujúcich sa chudnutiu, výžive alebo zdravému životnému štýlu. Skúsme sa na tomto mieste na chvíľku pozastaviť, zamyslieť a položiť si otázku:

„Koľko je u nás skutočne kvalitných webov či magazínov na tému chudnutie, zdravie, fitness, zdravá výživa alebo aktívny životný štýl?“

Podobným, ako je napríklad printový a online časopis pre mužov Mens’Health. No dobre, zaťali sme trošku privysoko…

Na druhej strane sú tu stovky malých webov rôznych odborníkov na výživu. Falošných aj výnimočných, osobných trénerov alebo predajcov výživových doplnkov. To sú spravidla veľmi úzko špecializované webové stránky. Ponúkajú rôzne, viac či menej účinné metódy, ako schudnúť alebo pribrať.

Nie je naším úmyslom porovnávať Schudni hravo s mega projektami vlastnenými korporáciami. Ani s tým nepreberným množstvom miniwebov. Našimi konkurentami nie sú ani blogy a magazíny, ktorých jedinou úlohou často býva len podpora nejakého eshopu.

Ide nám o niečo viac. A tu sa núka druhá a oveľa zásadnejšia otázka:

„Je tu vôbec niekto, kto oslovuje to široké spektrum ľudí, ktorých spája záujem o pohyb? Nielen o cvičenie a šport. Ale o zdravý, aktívny životný štýl všeobecne?“

Existuje mnoho špecializovaných magazínov, či už v tlačenej alebo online forme, ale…

Chýba magazín, ktorý by oslovil ozaj všetkých, čo túžia po zmene

Prečo sa v súvislosti s chudnutím všetci venujú len témam ako sú diéta, ketodiéta, tréning, cvičenie, behanie, fitness, pilates a podobným? Veď predsa k schudnutiu a peknej postave môžu viesť aj iné cesty. Možno zložitejšie, zdĺhavejšie ale s o to trvalejšími výsledkami. Chceli by ste príklad?

Naši predkovia žili v súlade s prírodou a obezita bola pre nich neznámy pojem.

Poväčšine pracovali na poliach, veľa chodli pešo, často bosí. Striedmo sa stravovali. Jedli väčšinou len to, čo si sami dochovali a dopestovali. Nepoznali nadváhu ale ani fitness. Nikdy necvičili, pretože mali dostatok pohybu na čerstvom vzduchu.

Čo s takými ľuďmi, ktorých nebaví šport ani pravidelné cvičenie?

Čo tak pozrieť sa na svet aj  z tej druhej strany? Pohľadom človeka, ktorý žije zdravým aktívnym životom. Zdravo žije a zdravo sa aj stravuje. Miluje pohyb ale cvičenie a šport ho nebaví? Nemal by to byť pohľad špecializovaných magazínov určených pre úzku skupinu čitateľov. Ani nie všeobecný, povrchný, niekdedy až bulvárny pohľad, keď sú tieto témy iba “doplnkovým tovarom”.

Čo tak vytvoriť alternatívu hlavnému prúdu? Dať priestor názorom odborníkov ale aj obyčajným ľudským príbehom. Vnímať tieto témy iným pohľadom? Vytvoriť spoločný virtuálny priestor, kde by sa zhromažďovalo to obrovské množstvo rôznorodých informácií, názorov, skúseností a polemík.

Čo tak osloviť ľudí so spoločným záujmom nielen o chudnutie ale vôbec o zdravý aktívny život a o POHYB v akejkoľvek forme? Ukazovať im svet z netradičného uhlu pohľadu a pripraviť im pestrý koktail plný rozhovorov, príbehov, recenzíí ale aj poučenia a zábavy.

Pretože…

Nikto sa nevenuje ľuďom, ktorí žijú aktívne, hýbu sa ale necvičia a nešportujú

Schudni hravo chce vyplniť medzeru medzi rôznymi lifestylovými magazínmi zaoberajúcimi sa týmito témami zväčša len povrchne. Stvorenými a tvorenými často len z povinnosti korporátu pokryť priestor na trhu. A na druhej strane až príliš tématicky a odborne špecializovanými magazínmi. Aj keď často veľmi kvalitnými ale zameranými len na úzky okruh čitateľov.

Preto okrem klasických fitnesáckych tém spájaných so zdravým životným štýlom chceme prinášať aj menej tradičné témy, ktoré by oslovili ďalších ľudí:

  • Zdravý spôsob života v súlade s prírodou, návrat k prírode
  • Aktivity spojené s pobytom v prírode, prežitie „v divočine“
  • Záhradkárčenie, permakultúra, ovocinárstvo, farmárčenie
  • Zdravé potraviny z lokálnych zdrojov

Projekt a magazín Schudni hravo chce vyplniť “dieru” na trhu

Schudni hravo sa orientuje na ľudí bez rozdielu veku, vzdelania a politického presvedčenia, ktorých spája láska k pohybu a prírode. Chce sa venovať aj ľuďom s inou predstavou o aktívnom a zdravom spôsobe života ako je tá všeobecne zažitá. Veď do fitka sa aj tak všetci nepomestíme 🙂

Chceme osloviť tých, čo už na sebe tvrdo makajú ale aj tých, čo ešte len idú vyskúšať svoje prvé (a možno aj posledné) tabletky na chudnutie. Zastávame názor, že lepšie je neúspešne vyskúšať tzv. prípravok na chudnutie a nakoniec aj tak skončiť v posilňovni ako neurobiť vôbec nič.

Áno, u nás si prečítate aj to, čo sme zistili o tabletkách na chudnutie. Odborníci už možno zatínajú zuby. Ale veď nech sa páči:

Tabletky na chudnutie hľadá na Google každý mesiac priemerne 2900 ľudí. Radšej nechcite vedieť, koľkí z nich sú u nás. Haló, odborníci, osobní tréneri, špecialisti na výživu! Poďte si k nám pre nich!

Dáme vám priestor môžete publikovať, vysvetľovať, radiť. Oni na vás čakajú tu u nás, na Schudni hravo!

Prečo to robíme, čo z toho budeme mať my?

No predsa kvalitný obsah a vysokú návštevnosť! Pokiaľ ide o konkurenčné webové projekty, sme si vedomí, že na svoju prevádzku si zarobia len tí najlepší. Z predaja reklamného priestoru, affiliate, predaja produktov, prípadne nejakej formy predaja členského príspevku a pod.. Áno, nič nie je zadarmo, aj Schudni hravo si musí zarobiť na svoju prevádzku. Ani my nemáme radi vtieravú agresívnu reklamu. Ale aby sme s vami hrali fér, vedzte, že sme do článkov na Schudni hravo umiestnili odkazy na niektoré overené eshopy. Ak na taký odkaz kliknete, dostanete sa na stránku konkrétneho interntového obchodu. Ak si tam niečo kúpite, dostaneme z eshopu za to sprostredkovanie malú províziu z prípadného predaja. Tá slúži na podporu prevádzky webového magazínu Schudni hravo.

Aby sme si na prevádzku zarobili, potrebujeme vašu priazeň a čo najväčšiu návštevnosť. Preto vám chceme prinášať:

  • Kvalitný obsah na vysokej vizuálnej úrovni.
  • Iný uhol pohľadu – Život s nadhľadom, sloboda. A za tým všetkým je osobný príbeh.
  • Vzdelávanie, osveta, propagácia zaujímavých ľudí a trendov.
  • Priestor pre odborníkov.
  • Priestor pre obyčajných ľudí a ich príbehy.
  • Podpora začínajúcich blogerov.
  • Práca so sociálnymi sieťami, podcasty, YouTube kanál.
  • Rôzne formy spolupráce s partnerskými webmi (schválne nepoužívame výraz „konkurenčnými“ – je to len vec pohľadu)
  • V budúcnosti aj katalógy, kalendáre, zápisníky, ročenky alebo knihy…

Na záver – Chcete vedieť, prečo pani z titulky Schudni hravo špúli pery?

Dáma s našpúlenými perami je poznávacím znakom a snáď už aj neoddeliteľnou súčasťou značky Schudni hravo. Vyšpúlené pery a vtiahnuté líca majú evokovať grimasu, ktorú sme už ako deti používali, keď sme chceli na fotografii vyzerať chudšie ako v skutočnosti.

Všetci vieme, že ide o falošné gesto, pretože keď prestaneme vťahovať líca a špúliť pery, tvár sa opäť ukáže v plnej, tučnej realite.

Nehľadajte za tým obscénnosť, to nebol úmysel. Aj keď istá snaha o upútanie pozornosti tam je. Ale skôr to má za cieľ ľudí „hravým“ spôsobom vyprovokovať a prinútiť k zamysleniu. Aby neverili falošným gestám, ilúziám, rečiam, produktom ani rýchlokvaseným odborníkom. Aby sa nenechali oklamať a používali zdravý sedliacky rozum, pretože pekná postava je v prvom rade výsledkom aktívneho života, sebadisciplíny, odriekania a poctivej práce.

V Schudni hravo sa v žiadnom prípade nechceme tváriť, že máme ako jediní patent na riešenie obezity. Naopak, pýtajme sa a hľadajme odpovede spoločne. Magazín Schudni hravo je tu na to, aby vám sprostredkoval informácie a ukázal tú najvhodnejšiu cestu pre vás. Je tu na to, aby vám poslúžil ako zdroj inšpirácie aj ako široká názorová platforma s priestorom na vyjadrenie pre odborníkov aj bežných ľudí. Bude len na vás, či sa tou cestou vyberiete spolu s nami.