Raketové chudnutie a tri najdôležitejšie kroky, ako ho naštartovať

17.5. 2019 Matej Leščinský 152x

V tomto článku sa dozviete, čo treba urobiť ako prvé, keď začínate chudnúť. Ak chcete, aby bolo chudnutie nielen veľmi rýchle, priam raketové, ale aj úspešné, nasledovné tri kroky sú pre vás veľmi dôležité.

Ak sa vám článok nechce čítať, môžete si ho vypočuť ako podcast.

Tieto 3 kroky urobte, ak chcete naštartovať raketové chudnutie

1. Merajte sa a foťte sa, ak budete strácať pevnú vôľu, môžete sa neskôr pozitívne motivovať

Ak chcete schudnúť a dostať sa do formy, nezabudnite, že číslo na váhe nie je najdôležitejším ukazovateľom pokroku. Vaše fotky a miery “PRED” a “PO” sú oveľa lepším spôsobom, ako skutočne vidieť progres a čiastkové úspechy na ceste k dosiahnutiu cieľa. Nezabudnite preto na pravidelné meranie a fotenie – napríklad každý týždeň alebo každý mesiac. Dôležité je fotiť sa stále v tej istej pozícii (spredu, zboku a zozadu) a v rovnaký čas – najlepšie ráno nalačno.

Chudnutie si pravidelne foťte

Vaše chudnutie si pravidelne merajte a foťte 🙂 Fotografia: freepick.com

To isté platí aj s mierami. Merať si môžete pás, boky, stehná, hrudník alebo ruky a sledovať ako centimetre postupne ubúdajú. Prvá fotka a prvé miery sú vždy najťažšie, ale v budúcnosti to bude stáť za to!

Keď budete postupne pokračovať, uvidíte, akú dlhú cestu ste prešli a aký pokrok ste skutočne urobili. Ak budete bojovať, stagnovať a strácať pevnú vôľu, môžete vytiahnuť prvé fotky a motivovať sa k tomu, aby ste pokračovali ďalej.

Video: Dozviete sa, čo treba urobiť ako prvé, ak chcete začať rýchlo chudnúť:

 

2. Zmeňte svoje stravovacie návyky – najlepšie úpravou jedálnička

Na začiatku chudnutia budete musieť výrazne zmeniť doterajšie stravovacie návyky a pravdepodobne aj celkový doterajší životný štýl.

  • Najdôležitejším kritériom úbytku hmotnosti je dosiahnuť kalorický deficit – kalorický výdaj musí byť väčší ako kalorický príjem.

Pre niekoho by bolo možno najjednoduchšie výrazne obmedziť príjem jedla alebo dokonca hladovať. Avšak oveľa zdravším riešením je úprava jedálnička, ktorá vám v konečnom dôsledku pomôže znížiť celkový príjem kalórií, a zvýšenie fyzickej aktivity.

Raketové chudnutie

Čo je ťažšie – začať chudnúť alebo vytrvať? Fotografia: Ion Chiosea | 123rf.com

Dôležité je obmedziť a zredukovať príjem sacharidov a takmer každé jedlo, ktoré položíte na tanier by malo obsahovať zdroj bielkovín, zdroj tukov a zeleninu.

Mohlo by vás zaujímať:  Ovocie naše každodenné

Ďalšou dôležitou zásadou je prijímať dostatok vody a tekutín. Dostatočný pitný režim má pozitívny vplyv nielen pri chudnutí, ale aj proti zadržiavaniu alebo retencii vody, ktoré by mohlo výrazne ovplyvniť a zvýšiť číslo na váhe.

Jeden z najlepších spôsobov, ako naštartovať chudnutie – spáliť tuk, zvýšiť výdaj energie a zlepšiť svoj vzhľad, je cvičenie

Rezistenčný a silový tréning je účinným spôsobom, ako schudnúť a zároveň si udržať alebo zlepšiť svalovú hmotu a silu. Dobrý vysoko-intenzívny intervalový tréning zasa pomáha zvýšiť celkový kalorický výdaj.

 

3. Ak chcete naštartovať chudnutie, v žiadnom prípade nehladujte

Ľudia často preskakujú jedlá, pretože sú zaneprázdnení, nestíhajú alebo sa jednoducho snažia rýchlo schudnúť a myslia si, že takýmto spôsobom najjednoduchšie znížia celkový denný príjem kalórií. Bohužiaľ, preskočenie jednotlivých jedál alebo dlhodobejší pôst môže spôsobiť ešte väčší hlad a následné prejedanie sa pri ďalšom jedle. Pri nepravidelnej strave sa spomaľuje metabolizmus, teda rýchlosť, akou naše telo spaľuje prijaté kalórie.

Navyše, naše telo potrebuje počas dňa dostatok energie, aby mohlo efektívne pracovať. Potrebná energia pochádza práve z jedla, ktoré je pre telo určitým palivom. Ak hladujeme, naše telo nie je schopné správne fungovať. Nedostatok energie môže ovplyvniť našu náladu, ale hlavne denný výkon a môže nás celkom úspešne odradiť od povinností, ktoré by sme počas dňa mali urobiť. Keď sme unavení a pociťujeme hlad, oveľa jednoduchšie preskočíme cvičenie, ale aj oveľa ťažšie urobíme správne rozhodnutia.

Chudnutie neznamená hladovku

Ak chcete úspešne naštartovať chudnutie, nepomýľte si chudnutie s hladovkou. Fotografia: pressfoto | freepick.com

Niekedy stačí, aby sme šli hladní čo i len nakupovať. Iba málokedy siahneme po zdravých potravinách a vyhneme sa “zakázaným” regálom. Istá štúdia dokonca zistila, že pravidelná strava prispieva k nižšej spotrebe sladených nápojov a rýchleho občerstvenia a k zvýšenej konzumácii ovocia a zeleniny.

Doprajte si chutné raňajky a malé občerstvenie, ktoré zjete počas dňa

Aby ste úspešne bojovali proti hladu či dlhším obdobiam bez jedla a predišli prejedaniu sa, snažte sa ráno vstať aspoň o 30 minút skôr. Doprajte si poriadne raňajky a pripravte aspoň nejaké “občerstvenie”, ktoré v prípade potreby zjete počas dňa. Napríklad proteínovú tyčinku, ovocie alebo oriešky.

Mohlo by vás zaujímať:  Plavky, bikiny - zmeňte túto svoju nočnú moru na výzvu!

Video: Stravujte sa pravidelne a jedlá nevynechávajte. Nejedzte pred spaním. Pri nepravidelnej strave sa vám spomalí metabolizmus, teda aj spaľovanie kalórií.

 

Náš tip na nákup: Proteínová tyčinka MoiMüv – Gymbeam

Proteínová tyčinka MoiMüv od GymBeam

Proteínová tyčinka MoiMüv je vhodná ako desiata alebo olovrant v priebehu dňa, na doplnenie proteínov či posilnenie regenerácie po výkone.

Má nízky obsah cukrov a vyše 7 g vlákniny. Obsahuje až 23 g bielkovín. Je ideálnym proteínovým snackom, ktorý vás zasýti a zároveň doplní bielkoviny. Vďaka jej zloženiu si ju môžete dopriať kedykoľvek počas dňa.

Proteínová tyčinka MoiMüv vás poteší svojou lahodnou chuťou a mäkkou a vláčnou štruktúru, ktorá sa doslova rozplýva na jazyku. Výborne sa hodí ako desiata do práce alebo na cesty, pretože vás zasýti až na dve hodiny. V ponuke je v dvoch príchutiach – cookies & cream a crunchy caramel.

 

 

Záver – Neváhajte naštartovať svoje chudnutie

Tak čo, už ste vyskúšali raketové chudnutie? Ak ešte nie, nevadí. Môžete predsa začať kedykoľvek! A nezabudnite sa s nami podeliť o vaše výsledky! Za príspevok s fotografiou svojej premeny (PRED a PO), ktorý umiestnite na našu FB stránku, dostanete od nás malý darček. 

 

Autor článku
Autor článku
Matej Leščinský

Matej Leščinský je skúsený tréner a výživový poradca. V oblasti cvičenia a zdravej životosprávy sa pohybuje už skoro 15 rokov. Venuje sa klientom online aj offline, a to so skvelými výsledkami. Vyskúšal si aj súťažné pódium.

Matej je autor mnohých publikácií a programov na chudnutie či naberanie svalstva a zakladateľ magazínu akozhodiť.sk o zdravom životnom štýle a vášnivý rybár.

akozhodiť.sk | skolaobjemu.eu

Prehlásenie
* Organizmus každého človeka je iný a reaguje inak. Jednotlivé výsledky sa môžu navzájom líšiť a nie je možné ich považovať za zaručené. Web schudnihravo.sk má informatívny charakter a v žiadnom prípade nemôže slúžiť ako medicínsky zdroj. Prevádzkovateľ stránky nepreberá zodpovednosť za nesprávnu interperáciu obsahu stránky, za kvalitu výrobkov a služieb, ani za odporúčania tretích strán týkajúce sa ich kúpy. Podľa nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (ES) č. 1924/2006 z 20. decembra 2006 o výživových a zdravotných tvrdeniach o potravinách, žiadna z informácií uvedených na stránke www.schudnihravo.sk nie je a nesmie byť považovaná za výživové a zdravotné tvrdenie. Všetky informácie majú len informatívny charakter. Na tejto stránke sa nachádzajú komerčné odkazy.

Prípravky na chudnutie, ako aj všetky ostatné doplnky výživy nenahrádzajú lieky! V prípade akýchkoľvek pochybností alebo zdravotných problémov sa poraďte so svojim odborným lekárom.